października 11, 2018

października 11, 2018

Serum- eliksir piękności

Uwaga wszystkich urodomaniaczek skupia się na regeneracji skóry po lecie i przygotowaniu jej na zimowy sezon. Jak regeneracja, to oczywiście serum.  Zanim wzięłam się (wreszcie...) do pisania tego artykułu, zrobiłam dokładny researcher, w swoich książkach i w internecie, co wiadomo na temat serum. Wszędzie pełno podstawowych i oczywistych i informacji, natomiast jak tego serum dobrze używać i jak go dobrać odpowiednio do rodzaju cery...nie znalazłam żadnego konkretu.



Mam fioła na punkcie serum. Po 35 r.ż powinno się sięgać po ten kosmetyk w celu poprawienia kondycji skóry. Natomiast po 40 r.ż serum powinno zawitać na stałe w pielęgnacji. ....I tu "cały pies pogrzebany". Które serum wybrać gdy chcemy stosować go na co dzień, a które gdy szukamy specyfiku do kuracji?
Przeglądając ofertę preparatów spotkałam się również z takimi, które można stosować sezonowo. Postanowiłam podzielić serum na 3 kategorie:
1. Serum do codziennego stosowania.
2. Serum do sezonowego stosowania.
3. Serum- silna celowana kuracja- można do tej kategorii zaliczyć też ampułki.

1. Serum do codziennego stosowania. W tej kategorii szukamy takich kosmetyków, które możemy stosować bezpiecznie przez cały rok. Nie powinny zawierać olejków eterycznych uwrażliwiających skóry na słońce, kwasów owocowych. Mogą zawierać witaminę A i C, ale w bardzo małym stężeniu, kwas hialuronowy, kolagen, minerały, bioflawonoidy, mocznik, woski. Są to kosmetyki o działaniu nawilżającym, odżywczym, rozświetlającym lub matującym.
Skin79 Water Oil Moist Rose, czyli koreańskie wodne serum. Ja mam z 68% hydrolatem z róży stulistnej oraz wyciąg z szałwii. Jest to preparat o działaniu nawilżającym, uszczelniającym naczynka krwionośne i łagodzącym podrażnienia. W tej serii mamy też wersje z olejkiem geraniowym o działaniu regenerującym.  Po serum skóra jest idealnie nawilżona, wygładzona oraz ukojona. Podrażnienie, zaczerwienienie zgromadzone z całego dnia znika. Osoby z cerą wrażliwą i  z silną grą naczyniową mogą spokojnie stosować wodne serum na dzień bo nie zostawia tłustej lub lepkiej warstwy. Producent rekomenduje kosmetyk jako alternatywę dla osób, które nie lubią olejków. Trochę mnie ta informacja zaskoczyła, bo preparat jest lekki i nie wyczuwam w nim lipidów. Stosujemy pod krem, jako dodatek do ulubionej maseczki lub pod maskę w płachcie.


2. Serum do sezonowego stosowania. Mam tu na myśli okres od września do kwietnia, kiedy nie ma tak silnego promieniowania UV. To preparaty bardzo o bogatym składzie, wzmacniające skórę. Możemy pomyśleć o preparacie anty age, wspomagającym leczenie trądziku, przebarwień. Może zawierać witaminy, kwasy owocowe, olejki eteryczne, oleje zimnotłoczone.


Mój faworyt to ULTIMATE SUPREME DUAL ELIXIR od AVON. To mój ulubiony kosmetyk na dzień do stosowania w okresie od września do kwietnia.  Mamy tu ogromne bogactwo składników anty age: wyciąg z czarnej perły, złoto, platynę, kompleks Celluvive oraz luksusowe olejki. Substancje aktywne i olejki są zamknięte w dwóch osobnych pojemniczkach. Łączymy je na dłoni i taką mieszankę nakładamy na twarz. Nadaje się świetnie pod makijaż. Nawilża skórę, napina, zwęża pory i rozświetla. Na twarz i szyje starcza jedna doza. Nie potrzebuję stosować pi nim kremu. W takiej dawce kosmetyk starcza na 2 miesiące.
3. Serum-kuracja. W tej kategorii mamy preparaty o bardzo wysokim, procentowym, stężeniu substancji aktywnych.  Mówiąc kuracja mam tu na myśli okresowe stosowanie preparatu. Dłuższe stosowanie kosmetyku może poskutkować podrażnieniem skóry. Do tej kategorii, można zaliczyć też ampułki.


Doskonałym przykładem jest serum BE CEUTICAL z 20% witaminą C.  To kuracja o silnym działaniu anty age, likwiduje przebarwienia, zwęża pory, spłyca drobne zmarszczki i wzmacnia naczynka krwionośne. Preparat posiada mały skład, bez środków konserwujących, po otwarciu nadaje się do użycia przez 3 miesiące. Moim zdaniem kurację tą najlepiej stosować na noc, ewentualne podażnienie zniknie w ciągu nocy i rano nie będzie po niej śladu. Wysoko skoncentrowane prwparaty z witaminą A i C lub z kwasami owocowymi.
Druga  propozycja to Koncentrat Odżywczy Na Dzień AUBE. Zawiera kompleks ProCollagen+ do stosowania jako kuracja stymulująca dla cery dojrzałej. Cofa zmiany w sktrukturze skóry, stymulume metabolizm skóry oraz pobudza sykl odnowy komórkowej.

Mam nadzieje, że taki sposób klasyfikacji serum oraz opis różnych produktów ułatwi Wam dobór odpowiedniego preparatu dla siebie. Ciekawa jestem co myślicie na ten temat, jakie są Wasze opinie o tyvh produktach. Czekam na Wasze komentarze.

Aga

Ps. Wpis nie jest artykułem sponsorowanym ani nie zawiera lokowania produktu.

1 komentarz:

  1. Serum AUBE, polecam z czystym sumieniem. Efekt liftinbu i dobre nawilżonej cery gwarantowany! :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Aga Beauty , Blogger